Tuesday, November 18, 2014

Festival of the Trees / Festival de los Árboles

Sponsor by


The Festival of the Trees is a very popular Central Florida tradition benefiting the Orlando Museum of Art to further the cultural development and appreciation of the visual arts and children's art education programs.

In its 28th year the Council of 101’s Festival of Trees kicked off Central Florida’s holiday season with a touch of tradition “Tis the Season.”  An event where the entire family can enjoy the sights and sounds of the season.

The Orlando Museum of Art became an exciting wonderland of holiday elegance with designer decorated trees, wreaths and gingerbread creations, along with fabulous holiday vignettes, drawings for dazzling prizes and a Toyland Town activity area and shop for the children. As well as a Festival Boutique for holiday decorations gifts for purchase.

So, if you are planning to visit the Orlando area this upcoming days, visit The Festival of the Trees and support the Orlando Museum of Art and the art education programs…Enjoy!


images from omart.org

El Festival de los Árboles es una tradición muy popular de la Florida Central en beneficio del Museo de Arte de Orlando para promover el desarrollo cultural y la apreciación de las artes visuales y los programas de educación artística de los niños.

En su año 28 el Consejo 101 Festival de árboles inicio a la temporada de vacaciones de la Florida Central, con un toque de tradición "Tis  the Season". Un evento en el que toda la familia puede disfrutar de las vistas y sonidos de la temporada.

El Museo de Arte de Orlando se convirtio en un país de las maravillas con la elegancia de los día de fiesta y la bella decoración de árboles, guirnaldas y creaciones de pan de jengibre elaboradas por diseñadores, junto con viñetas de la temporada, dibujos deslumbrantes y un mundo de juegos área para los niños. Además de una Boutique del Festival con decoraciones navideñas y regalos para comprar.

Así que si usted está planeando viajar a la zona de Orlando en estos próximos días, visite el Festival de los Árboles y apoye el Museo de Arte de Orlando y los programas de educación de arte... Que lo disfruten!

No comments:

Post a Comment